donderdag 8 juni 2017

Marcellekes!

Mijn verslaving blijft voortduren!!
Toen mijn dochter klaagde dat ze nog wat zomertopjes kon gebruiken, gingen we naar de winkel, waar we eentje kochten. De rest besloot ik zelf te knippen:



En ik knipte biezen die ik aanzette met mijn coverlock:



Met dit resultaat:










 

Geef toe, schoon eh, met die biezen?

Ik werkte ook nog een t-shirt af:




  
Deze Marcellekes zijn allemaal gemaakt met de smalle biesgeleider.
Ik kocht op Aliexpress ook nog 2 extra bandgeleiders: eentje met piping (paspel) en een brede met enkele vouw.
Die testte ik vandaag met-u raadt het nooit :-)- een Marcelleke voor mijn jongste spruit:





Ik was zo blij als een (klein) kind toen het lukte en stikte in mijn kinderlijk enthousiasme zonder aangepast garen, maar dit Marcelleke kan dat wel hebben, toch?


To be continued!!


Stof: Lily Balou (Mondepot)
Patroon: Van Katoen en ottobre


4 opmerkingen:

  1. Die zien er properkes uit. Kan zo in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes! Echt leuk. Ik zou ook een moeten beginnen aan zo'n stapeltje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! Het eerste is wat prutsen maar eens je het door hebt gaat het vlot! Succes!

      Verwijderen
  3. Leuke hemdjes! Wil ik ook nog maken... mag ik vragen naar de links van aliespress??? Heb ook al gekeken maar weet niet zeker of het past...

    BeantwoordenVerwijderen