dinsdag 4 oktober 2016

Not just another Naaitselaars naaiweekend!!!

We trokken afgelopen weekend nog eens naar Heibrand om te naaien.

Maf eigenlijk hoor, zo een heel weekend naaien, de meeste mensen kijken heel raar als ik zeg dat wij op weekend gaan alleen om te naaien en op tijd de beentjes onder tafel te schuiven! 
Dit verblijf (Heibrand in Westmalle) is dan ook super en de vrijwilligers in de keuken maken het bivakgevoel compleet :-)
Vrijdagavond zijn we maar toegekomen rond halfacht en heb ik nog genaaid tot halftwee. Ik zeg 'ik' omdat iedereen op een ander uur gaat slapen.
Zaterdag hoorde ik voor het ontbijt alweer machines stikken (ikzelf niet). 
Ook toen naaiden we 's avonds door, ik zocht mijn bed op rond 1 uur. Zondag naaiden we maar tot de middag, en de echte die hards wilden eigenlijk nog verder doen (lees: zo wat iedereen :-) :-))

Kortom, het was zalig met allemaal gelijkgestemde zielen, die elkaar elders wellicht nooit zouden opzoeken omdat we allemaal zo verschillend zijn, op die ene obsessie na :-)




Maar het was niet zomaar 'another naaitselaars naaiweekend' want volgens mij waren we nog nooit zo productief!

Iedereen knipte wel veel op voorhand thuis, maar toch werd er ter plekke nog naarstig patronen getekend en geknipt. 

Wat er ook veel gebeurde was stukken van elkaar passen om te kijken of je ermee stond, heel handig!
Er was er zelfs eentje voor wie het kleed dat ze maakte te groot was, maar dat dan weer perfect zat bij een andere. Dat is nog makkelijker :-).

Zelf maakte ik bijna alles wat ik thuis knipte, de lange vest die ik maakte was een voorbeeld van een passtuk waarvan ik vond dat ik ermee stond en extra geknipt werd ter plaatse, net als het t-shirt voor de man des huizes (1 van mijn favoriete stukken).

Mijn overzicht:





Bananen raglan trui (ottobre):



Billie maat 158 (zonen09):




Candy dress maat 140 (LMV):

     





Harley top (la maison victor):






Candy dress maat 140 (LMV)



Billie maat 50 (zonen09)





Theopolo maat 122 (Zonen09)







Lange vest, geen idee welke maat (simplicity)



Met dank aan Kersepitje, Mondepot en Madeline de stoffenmadam voor de leuke extraatjes!

4 opmerkingen: