donderdag 13 oktober 2016

Komt dat zien, komt dat zien :-)






Vertelde ik al dat wij afgelopen zomer naar Toscane gingen? 
Zonder naaimachine, maar gelukkig niet zonder WiFi....
De nieuwe workshopkalender van Madeline kwam namelijk toen online, ergens rond een uur of elf. Zo was er de workshop damesmantel. Een uitdaging die ik wel zag zitten! 
Gelukkig twijfelde ik niet te lang en wachtte ik niet tot 's morgens om in te schrijven, want toen zat de workshop al vol.
Dus trok ik afgelopen zondag naar Lier. Het patroon en de stof werden thuis reeds geknipt. 
Ik verknipte een favoriet stofje tot voering, want de buitenstof is een beetje saai.
Retro met een vleugje goud....



Het naaien ging vrij vlot, onder de deskundige begeleiding van (paspelpoes) An. 
Het was een super gezellige bende!

Aan de kraag gebruikte ik leren paspel:




De jas geraakte helemaal klaar, op de knopen en het vastnaaien van de voering na, ziehier het resultaat:





Ik foeterde wel, want ik gebruikte drukknopen. De knopen die je ziet zijn dus maar fantasie, want de stof rafelde heel fel, hetgeen mijn knoopsgatenmaakvrees dus goed uitkwam :-)


Met de overschot maakte ik een ringsjaal:


Hier een detail van het gouden spikkeltje:






Foto's nemen en laten nemen van mezelf is niet mijn sterkste kant, maar ik deed mijn best!



11 opmerkingen: